Groeitraject lezen of spelling

Werken aan strategieën om begrijpend lezen/spelling de baas te worden!

Heeft je kind moeite met begrijpend lezen en/of spelling en zoek je hulp daarbij? Lukt het hem of haar maar niet om vloeiend te lezen? Kost lezen veel moeite of blijft hij of zij die hardnekkige spelfouten maken ondanks extra oefening? Dan kan een persoonlijke aanpak de oplossing zijn. Ik bied hulp bij begrijpend lezen en spelling in Gouda en omgeving. Tijdens de begeleiding gaan we gericht aan de slag met strategieën om het lezen of spellen onder de knie te krijgen.

Hulp bij begrijpend lezen en spelling in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs!

Hulp bij begrijpend lezen en spelling bied ik zowel aan kinderen in het basisonderwijs als aan leerlingen in het voortgezet onderwijs, in mijn praktijk in Gouda. Begrijpend lezen is een belangrijke vaardigheid. Het is een randvoorwaarde om veel vakken te kunnen volgen voor zowel basisschool kinderen als middelbare scholieren, maar ook een goede basiskennis van de Nederlandse spelling is belangrijk.

Een aanpak op maat

Bij Bloom Leerbegeleiding werk ik met een op maat gemaakt programma, toegespitst op de leerbehoeften van jouw zoon of dochter. In tien lessen van 50 minuten gaan we gericht aan de slag. Daarbij gaan we op zoek naar een leeraanpak die past bij de individuele leerbehoeften van jouw kind.

Voordat we aan de slag gaan is het belangrijk dat ik genoeg informatie heb van de school. Een goede communicatie met school vind ik ook erg belangrijk zodat datgene wat we bij Bloom starten in de klas door kan groeien!

Hoe ziet het Groeitraject begrijpend lezen en spelling er uit:

  • Een vrijblijvend oriëntatiegesprek op mijn kantoor waarin we bespreken waar de leerbehoeften van jouw zoon of dochter liggen. Als er al toets gegevens van school bekend zijn kunnen we dit meenemen in het gesprek. Gezamenlijk beslissen we of en wat ik voor jullie kan betekenen.
  • Een pedagogisch onderzoek waarna ik met behulp van toets gegevens en een gesprek met de leerkracht het handelingsplan opstel. In het handelingsplan komen de afspraken, de doelen en de manier waarop we aan de doelen gaan werken aan bod. Dit document vormt de leidraad voor de begeleiding van jouw zoon of dochter.
  • 10 lessen van een uur, waarvan 50 minuten intensieve begeleiding en 10 minuten voor mij om de les te evalueren. Ik hanteer 10 lessen als basis omdat mijn ervaring is dat er genoeg tijd nodig is om de geleerde strategieën goed te kunnen oefenen. Maar zoals ik al aangaf kijk ik altijd naar wat jou kind nodig heeft. Mochten er toch niet zoveel lessen nodig zijn dan kan dit altijd aangepast.
  • De lessen vinden plaats in mijn praktijk zodat jouw zoon of dochter in alle rust aan de slag kan.
  • Na afloop van de begeleiding stuur ik het handelingsplan met daarin een evaluatie en tips om verder te gaan. Ik vind het fijn om hierover met jullie in gesprek te gaan. Dat kan telefonisch of we maken een afspraak hiervoor. Daarnaast is het belangrijk dat de leerkracht/mentor ook op de hoogte is, mits jullie akkoord gaan, zal ik hierover ook contact opnemen met de leerkracht/mentor.

Weer met zelfvertrouwen lezen en spellen!

Het doel van de begeleiding is dat jouw zoon of dochter weer met zelfvertrouwen de vakken kan volgen. Na afloop van het groeitraject weten jullie en jullie zoon of dochter hoe het lezen en spellen aan te pakken zodat hij of zij daarin kan blijven groeien!